Mælk/mad 10 måneder

4. februar 2022

Alder:
10 mdr.

Mælk/mad 10 måneder

Hej Helen.

Jeg skriver da jeg er lidt i tvivl om mælkemængden til min søn.

Han er dags dato 10 måneder og en uge.

Døgnet ser således ud:

Vågner omkring kl. 06
Får morgenmad ( havregrød eller øllebrød med mme )

Mellemmåltid omkring kl 09/10
(Semper smoothie, en halv bolle, frugt, et halvt stykke rugbrød)
Bliver tilbudt mme af kop

Får frokost omkring kl 12
( tudbrøle, frugt, grønt, osthaps mm.
Får tilbudt mme af kop.

Mellemmåltid omkring kl 15
(Semper smoothie, ...

Annonce

... en halv bolle, frugt, et halvt stykke rugbrød)
Bliver tilbudt mme af kop

Aftensmad:
Hvad end vi får eller pasta, rugbrød, grød mm.
Bliver tilbudt mme af kop.

Bliver puttet mellem 18:30 og 19:00
Drikker mellem 180 - 210 ml mme.

Mellem 23 og 03 vågner han og får 60 ml. Fortyndet. (Igang med udfasning af denne flaske)

Men vil du mene vi har fjernet for meget mme i hans alder?

Resten af dagen får han tilbudt vand af kop og drikkedunk med sugerør.

Med venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Endnu engang mange tak for dit svar her i den gode brevkasse. Jeg har anbefalet dig til dem jeg kender fordi du er SÅ god til at komme med nogle konkrete råd. Lige det som gør hverdagen lidt nemmere og knapt så frustrerende, så TAK for det!